🌎 تحلیل فاندامنتال بازار: 28 نوامبر 2022

🌎 تحلیل بنیادی و احساسات بازار :

بهترین فرصت های معاملاتی هفته قبل بسیار نامشخص بودند، بهترین فرصت ها احتمالاً معاملات کوتاه مدت یا طولانی مدت USD/CAD بودند، اگر احساسات دلار آمریکا صعودی باشد یا طولانی مدت. GBP/USD اگر احساسات دلار آمریکا دوباره نزولی شد.

📉 این تحلیل خوبی بود زیرا جفت ارز GBP/USD 1.68% افزایش یافت در حالی که جفت ارز USD/CAD تنها 0.07% کاهش یافت – احساسات دلار آمریکا در بیشتر هفته به شدت نزولی بود.

▪️ این خبر در حال حاضر تحت سلطه دو موضوع است: حدس و گمان در مورد میزان “محور دوویستی” آتی توسط فدرال رزرو و احتمالاً سایر بانک های مرکزی بزرگ، و اقداماتی که چین برای تحریک اقتصاد خود انجام داده است.

گمانه زنی ها در مورد فدرال رزرو از زمان انتشار آمارهای تورم کمتر از حد انتظار در ایالات متحده در چند هفته پیش که نشان می دهد در نهایت تورم شروع به کاهش قابل توجهی کرده است، شایع شده است.

این امر با انتشار صورتجلسات آخرین جلسه FOMC در هفته گذشته تقویت شد که نشان داد اعضا به طور کلی انتظار دارند که نرخ‌ها در سال 2023 با تقریباً 5٪ به اوج خود برسد و شاید 1٪ یا 1.25٪ دیگر افزایش نرخ در این چرخه باقی بماند.
این حدس و گمان کمک کرد تا دلار آمریکا پس از اینکه چند هفته پیش رسیدن به بالاترین حد خود در چند دهه گذشته ، دوباره به ارمغان بیاورد.

🏦 بانک مرکزی چین نسبت ذخایر مورد نیاز بانک‌های چینی را کاهش داده است که این امر منجر به آزاد شدن 70 میلیارد دلار نقدینگی اضافی در اقتصاد چین خواهد شد.

انتظار می رود این امر بازارهای سهام چین را در آغاز معاملات این هفته تقویت کند و ممکن است ارزهایی را که به شدت با تجارت مرتبط هستند مانند دلار استرالیا نیز تقویت کند.

▪️ بازارها هفته را با بهبود احساسات ریسک به پایان رساندند و دلار آمریکا به فروش خود ادامه داد و بازارهای سهام در حال افزایش بودند.

📆 مهم‌ترین اخبار بازار هفته گذشته عمدتاً افزایش 0.75 درصدی نرخ توسط بانک مرکزی نیوزلند بود که نرخ بهره آنها را به 4.25 درصد رساند که بالاترین نرخ بهره در حال حاضر در بین ارزهای اصلی است. RBNZ همچنین پیش بینی کرد که نیوزلند در سه ماهه سوم 2023 وارد یک رکود یک ساله خواهد شد.
داده های دیگری وجود دارد که نشان می دهد فروش خدمات در ایالات متحده ضعیف تر از حد انتظار بوده است، اما هم خدمات و هم تولید در بریتانیا و آلمان کمی بهتر عمل می کنند. و فرانسه از آنچه انتظار می رفت.

📊 بازار فارکس هفته گذشته بیشترین قدرت را در پوند انگلیس و دلار نیوزلند مشاهده کرد. ضعیف ترین ارز دلار آمریکا بود.

نرخ ابتلا به ویروس کرونا بسیار اندک افزایش یافت، اما در هفته گذشته در سطح پایین تاریخی باقی ماند. تعداد از پایان موج اول در تابستان 2021 به این پایین نبوده است. تنها رشد قابل توجه موارد جدید تایید شده کروناویروس در حال حاضر در چین، ژاپن، بریتانیا و ونزوئلا اتفاق می افتد.

📊 هفته پیش رو: 28 نوامبر – 2 دسامبر 2022

هفته آینده در بازارها احتمالاً شاهد سطح بالاتری از نوسانات خواهیم بود، زیرا چندین انتشار داده اصلی برنامه ریزی شده است که برخی از آنها احتمالاً تأثیر قوی خواهند داشت.
انتشار برنامه ریزی شده عبارتند از:
سخنرانی عمومی توسط اول رئیس فدرال رزرو
تولید ناخالص داخلی اولیه ایالات متحده
داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده
شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده
US JOLTS فرصت های شغلی
تولید ناخالص داخلی کانادا
CPI سوئیس (تورم)
شهادت فرماندار RBA در برابر پارلمان استرالیا
شهادت رئیس بانک انگلستان در برابر پارلمان بریتانیا
PMI تولید ISM ایالات متحده
بیکاری در کانادا
تحلیل فنی

📊 شاخص دلار آمریکا
نمودار قیمت هفتگی نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا یک کندل نزولی را رقم زده است که نشان دهنده سقوط هفتگی دیگر است.
با این حال، سطح حمایت در 104.92 همچنان به قوت خود باقی است – در واقع تست نشده است، بنابراین مبهم است.

📈 روند صعودی بلندمدت دلار آمریکا با مشکل جدی مواجه شده است و ممکن است به پایان برسد زیرا در نهایت شاهد کاهش شدید اعداد تورمی بودیم که نشان می‌دهد فدرال رزرو تحت فشار زیادی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد بود.

توسط صورتجلسات هفته گذشته فدرال رزرو پشتیبانی می شود که حاکی از 1 تا 1.25 درصد دیگر افزایش نرخ بهره در این چرخه است. این امر منطقاً ارزش کمتری را برای دلار آمریکا به همراه خواهد داشت، اما ارزش سهام، کالاها و سایر دارایی‌های پرریسک را افزایش می‌دهد.

جهت کوتاه مدت دلار آمریکا به دلیل این سطح حمایت در 104.92 هنوز نامشخص به نظر می رسد، بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که از بازار فارکس در این هفته کنار بیایید، یا با دقت به دنبال معاملات کوتاه مدتی باشید که دلار آمریکا را در بر نمی گیرد. ، یا کمتر از دلار آمریکا هستند.

در GBP/USD
هفته گذشته جفت ارز GBP/USD یک کندل به شدت صعودی چاپ کرد که بالاتر از بالاترین سطح هفته قبل بسته شد، که نشانه ای تا حدودی صعودی است.

روند بلندمدت شدیدا صعودی دلار آمریکا اکنون به احتمال زیاد به پایان رسیده است و پوند هفته گذشته دوباره قدرت کوتاه مدتی را نشان داد، در واقع یکی از قوی ترین ارزهای اصلی است.

▪️ من فکر می کنم که این جفت ارز به شرط ضعیف بودن دلار آمریکا ادامه خواهد داد و پوند همچنان در نوسانات بالاتر از حد متوسط ​​تا حدودی تقویت می شود. اگر رئیس بانک انگلستان در اظهارنظرهای عمومی خود که قرار است در هفته جاری برگزار می شود، تصویر کوتاه مدت بسیار غم انگیزی ارائه دهد، این می تواند به خطر بیفتد.

📊 یورو/دلار آمریکا
هفته گذشته جفت ارز EUR/USD یک کندل صعودی را رقم زد اما کندل بالاترین محدوده هفته قبل را نشکست، بنابراین روند صعودی به نظر کاهش یافته است. برای گاوها سخت خواهد بود که واقعاً در اینجا متقاعد شوند تا زمانی که قیمت بالاتر از سطح مقاومت بسیار کلیدی در 1.0486 دلار یا شاید عدد دور بزرگ کمی بالاتر از آن در 1.0500 دلار قرار نگیرد.

من فکر می کنم که این جفت ارز به شرط ضعیف بودن دلار آمریکا به افزایش ادامه خواهد داد، اگرچه جفت ارز GBP/USD وسیله بهتری برای معاملات طولانی در هفته آینده به نظر می رسد.

🔸 حرف اخر
من بهترین فرصت را در بازارهای مالی در این هفته به احتمال زیاد معاملات کوتاه مدت بسیار محتاطانه در پوند/دلار آمریکا می دانم. با این حال، معامله‌گران سووینگی یا پوزیشنی باید بسیار محتاط باشند، زیرا میانگین متحرک 50 روزه همچنان زیر میانگین متحرک 100 روزه است، که نشان می‌دهد این روند صعودی واقعاً هنوز ایجاد نشده است.

مقالات مرتبط

نفت تستی

تجزیه و تحلیل EUR/USD: بهبود یورو در برابر دلار، به احتمال زیاد در نتیجه انحلال بزرگ معاملات دلاری “طولانی” که شامل سرمایه گذارانی بود که…

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *