دریک فاندامنتال – 2023/2/26 – EURUSD

EUR/USD: پیش بینی هفتگی 26 فوریه تا 4 مارس

(Forecast)

 

EUR/USD پس از اینکه در روز جمعه با سرعتی قوی به سمت پایین حرکت کرد، معاملات این هفته را نزدیک به پایین ترین حد میان مدت آغاز خواهد کرد.

معامله گران که هفته گذشته بازگشت ناگهانی قیمت EUR/USD را پیش‌بینی می‌کردند، هیچ شواهدی مبنی بر روند صعودی بتواند ادامه پیدا کند، مشاهده نکردند. EUR/USD دوشنبه گذشته نزدیک به بالاترین حد خود در هفته شروع شد و به طور ثابت به سمت پایین حرکت کرد. روند صعودی EUR/USD که از آن برخوردار بود کنار گذاشته شده است، و امیدواریم که خرید جفت ارز که توسط معامله گران خرده که در هفته گذشته که یک صعود ناگهانی را دنبال می کردند، روی آن شرط بندی نشده باشد.

 

EUR/USD این هفته معاملات را نزدیک به نسبت 05450/1 آغاز خواهد کرد که آخرین بار در 6 ژانویه مشاهده شد. بر اساس این تصور که فدرال رزرو باید نسبت به افزایش نرخ بهره در تلاش برای جلوگیری از تورمی ، تهاجم خود را در مورد افزایش نرخ بهره حفظ کند که این اقدام با بازار فارکس همبستگی دارد، زیرا دلار همچنان به قدرت خود ادامه می دهد. .

 

معامله گران مخالف ممکن است به دنبال افزایش قیمت در EUR/USD باشند، اما توصیه می شود احتیاط کنید.

 

از نظر فنی، EUR/USD در روز جمعه حرکت خود را زیر نسبت 06000/1 حفظ کرد و قبل از بسته شدن بازارها در آخر هفته به فروش خود ادامه داد. روز پنجشنبه شاهد آزمایش سطح 06000/1 نیز بودیم، اما زمانی که به طور مختصر لمس شد، توانست یک معکوس کوتاه بالاتر را نشان دهد. توانایی بازآزمایی کف‌های کوتاه‌مدت در روز جمعه و حفظ حرکت قیمت‌ها تا اعماق جدید، مطمئناً چشم‌انداز تداوم احساسات عصبی را در میان معامله گران در این هفته افزایش می‌دهد.

 

داده های هفته آتی برای EUR/USD نسبتاً سبک خواهد بود:

  •      چهارشنبه آینده، ایالات متحده شاهد قرائت اعتماد مصرف کننده (Consumer Confidence)خواهد بود، اگر این عدد قوی تر از حد انتظار باشد، این می تواند باعث ضعف اضافی برای EUR/USD شود.
  •      تورم بالاتر از طریق گزارش های اقتصادی ایالات متحده همچنان نگران کننده است. اعداد رشد هفته گذشته ایالات متحده اندکی کمتر از انتظارات بود، اما قیمت های بالاتر برای کالاهای مصرفی همچنان نگران کننده برای فدرال رزرو ایالات متحده است.

 

 

چشم انداز هفتگی EUR/USD

(outlook)

 

محدوده قیمت احتمالی برای EUR/USD بین 1.04785 تا 1.06890 است.

EUR/USD نزدیک به پایین‌ترین سطح مهم میان‌مدت است که اکنون مقداری  را لمس می‌کند که از اوایل ژانویه مشاهده نشده است. در حالی که بسیاری از معامله گران ممکن است احساس کنند EUR/USD بیش از حد فروخته شده است، اما باید درک کنند که روند پایین تر قوی بوده و نشانه های زیادی از توقف ناگهانی را نشان نداده است. بدیهی است که حرکت به سمت بالا مشاهده خواهد شد، اما احساسات رفتاری EUR/USD را کاهش داده است و معامله گران باید به نمودارهای سه ماهه نگاه کنند تا در کجا ممکن است حرکت رو به پایین متوقف شود.

 

معامله گران نزولی که روند کاهشی را دنبال کرده اند، احتمالاً نتایج خوبی داشته اند زیرا اخیراً تغییرات خشونت آمیزی در EUR/USD ایجاد نشده است. ناتوانی در ایجاد حجم بالایی از خرید به سمت بالا در هفته گذشته نیز نشانه ای است که احساسات رفتاری در EUR/USD احتمالاً ضعیف باقی می ماند. معامله گرانی که پیش‌بینی می‌کردند قیمت EUR/USD بیش از حد فروخته شده است، معکوس شود، ممکن است احساس کنند که در حال مبارزه با روند کاهشی هستند که از اوایل فوریه تاکنون ثابت بوده است.

 

توانایی سوراخ کردن سطح 1.06000 در روز جمعه و حفظ سطوح پایین مهم بود. اگر EUR/USD معاملات این هفته را با فروش بیشتر باز کند و 1.05400 تا 1.05200 را آزمایش کند، این امر باعث عصبی شدن بیشتر می شود. پتانسیل نزولی وجود دارد، و اگر EUR/USD به طور ناگهانی نسبت آسیب پذیر 1.05000 را به چالش بکشد، این می تواند باعث حرکت قیمت بسیار متزلزل و نوسانات زیادی شود.

 

معامله گرانی که به دنبال خرید در سطوح پایین هستند و به سادگی مقدار EUR/USD را کمی بالاتر از سطوح حمایت تکنیکال، بالا می برند، باید محتاط باشند. توانایی ادامه روند کاهشی در هفته گذشته یک علامت هشدار بزرگ است. با این حال، EUR/USD می تواند با یک مانع که در محدود 1.05100 تا 1.05200 ایجاد می شود کمک کند. اگر خرید شروع به دیده شدن کند و سطوح حفظ شود، معامله گران  ممکن است احساس کنند که بدترین دورنمای تورم اقتصادی هضم شده است. افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً هنوز قیمت کامل را به EUR/USD تبدیل نکرده است. معامله گرانی که دنبال کننده پرایس اکشن بالاتر هستند باید مراقب باشند و در کوتاه مدت بیش از حد جاه طلب نباشند

مقالات مرتبط

نفت تستی

تجزیه و تحلیل EUR/USD: بهبود یورو در برابر دلار، به احتمال زیاد در نتیجه انحلال بزرگ معاملات دلاری “طولانی” که شامل سرمایه گذارانی بود که…

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *