🌎 تحلیل فاندامنتال 11/28 GBP USD

📊 پیش بینی هفتگی پوند به دلار آمریکا GBP/USD در 27 نوامبر تا 3 دسامبر

در GBP/USD در اواخر هفته گذشته گردبادی از افزایش ها را ایجاد کرد، زیرا این جفت ارز به داده های مالی با یک روند صعودی بیشتر پاسخ داد.

📊 در GBP/USD پس از مبارزه برای ارزش حدود 1.18725 در روز چهارشنبه 23 نوامبر، در آخر هفته حول نرخ 1.20860 حرکت کرد.
قبل از جهش صعودی خود در اواخر چهارشنبه، GBP/USD در واقع با یک نتیجه خوب عمل کرد زیرا ارزش خود را بالاتر از سطوح حمایت جذاب حفظ کرد که نشان می دهد این جفت ارز به عمق پایین تر سقوط نخواهد کرد.

📆 داده های اقتصادی روز چهارشنبه از طریق آمار PMI خدمات و تولید از بریتانیا و ایالات متحده با سایه های رکودی همراه شد. و سپس صورتجلسه فدرال رزرو ایالات متحده منتشر شد که بر این باور در میان مراکز تجاری مالی تأکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده شروع به ملایمت کردن لفاظی های سختگیرانه خود در مورد نرخ بهره خواهد کرد.

🏛 پس از انتشار گزارش فدرال رزرو، به وضوح نشان داد که تصمیم گیرندگان مهم در کمیته بانک مرکزی معتقدند که زمان بدتر شدن نزدیک است. به محض اینکه موسسات مالی اطلاعات صورتجلسه را دیدند، GBP/USD با قاطعیت شروع به افزایش کرد و نرخ 1.20000 را شکست.

📈 روند برای پوند/دلار آمریکا صعودی است اما مثل همیشه باید از احتیاط استفاده کرد
پس از حرکت بالاتر با سرعت ثابت قیمت در روز چهارشنبه، GBP/USD به روند صعودی خود ادامه داد. با این حال، معکوس‌ها مطمئناً کمتر دیده می‌شدند.در روز پنج‌شنبه، زمانی که ایالات متحده تعطیلات شکرگزاری خود را جشن می‌گرفت و حجم معاملات کاملاً محدود بود، GBP/USD از مرز 1.21000 عبور کرد و برای مدت کوتاهی سطح 1.21540 را لمس کرد.

▪️ توانایی لمس سطح 1.21000 و بالاتر قابل توجه است. با این حال، از آنجایی که معاملات تعطیلات در روزهای پنجشنبه و جمعه عادی شد، GBP/USD شروع به معاملات محتاطانه کرد که به این معنی است که شروع معاملات این هفته باید به دقت تحت نظر باشد.

از آنجایی که بنگاه های مالی آمریکایی به جایگاه‌های معاملاتی خود باز می‌گردند، احساسات رفتاری احتمالاً در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته نسبتاً بی‌ثبات خواهد بود و حجم معاملات افزایش می‌یابد.

▪️ روند صعودی فنی و چشم انداز بالقوه واضح تر در مورد سیاست بانک مرکزی
در GBP/USD اکنون با ارزش هایی معامله می شود که از اوت سال جاری تاکنون مشاهده نشده است.

▪️ پس از تحمل یک فروش پویا در بحبوحه هرج و مرج دولت بریتانیا، GBP/USD بهبود یافت و اکنون به محدوده قیمت پایین تر خود نزدیک شده است که قبل از فروپاشی دولت بریتانیا افزایش یافته بود.
آیا روند خرسی اکنون رسماً مرده است؟ شاید باشه.

سطوح حمایت در این هفته باید با دقت بررسی شود، اما اگر 1.20000 در این هفته و هفته آینده حفظ شود، این ممکن است یک شاخص قوی در رابطه با پوند/دلار آمریکا در میان مدت باشد. با توجه به بهبود فوق‌العاده‌ای در چهارشنبه گذشته و حفظ موضع قوی‌تر خود، GBP/USD باید به دقت تحت نظر باشد.
اگر بنگاه های مالی واقعاً بر این باورند که پایان فدرال رزرو در چشم‌انداز است، پوند/دلار آمریکا ممکن است بتواند موضع صعودی جدید خود را حفظ کند.

🔍 چشم انداز هفتگی GBP/USD:
محدوده قیمت احتمالی پوند/دلار آمریکا 1.18720 تا 1.22870 است.

هفته گذشته سودهای قابل توجهی در پوند/دلار آمریکا به دست آمد بازگشت حجم معاملات کامل در اوایل این هفته آزمایشی فوری از ارزش پوند/دلار آمریکا ارائه می‌کند، اگر برخی از بنگاه های مالی معتقد باشند که پوند/دلار آمریکا خیلی سریع افزایش یافته است. اگر 1.20000 پایین تر شکسته شود، 1.19800 باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این نسبت به چالش کشیده شود، ممکن است دیدن نرخ 1.19500 تحت فشار قرار گیرد. فروشندگانی که به دنبال سطوح قیمت پایین تر هستند، ممکن است بیش از حد بلندپرواز باشند، به خصوص اگر معتقد باشند پوند/دلار آمریکا دوباره زیر سطح 1.19000 فرو خواهد رفت.
اتفاقات عجیب تری رخ داده است، اما حرکت به سمت پایین 1.18800 به معنای اتفاقی است که غافلگیرکننده است.

🔍 اگر روند صعودی قیمت هفته گذشته ادامه داشته باشد و سطوح حمایت حفظ شود، GBP/USD چقدر می تواند در این هفته بالاتر رود؟ مطمئناً در ماه آگوست و جولای سال جاری با نگاهی به نمودارهای 6 ماهه، پوند/دلار آمریکا بالاتر از سطح 1.21000 و 1.22000 بود. با این حال، معامله گران روزانه باید واقع بین باشند.
یک مسیر یک طرفه به سمت بالا بعید است. برگشت‌های پایین‌تر حتی اگر پوند/دلار آمریکا به طور تدریجی بالاتر باشد، طبیعی است.

توقف ضرر و دریافت سود، عناصر اصلی معاملات هستند. اهدافی که در دسترس هستند و سطوح مقاومت را به چالش می کشند ممکن است بهترین راه برای سفته بازان صعودی باشد.

مقالات مرتبط

نفت تستی

تجزیه و تحلیل EUR/USD: بهبود یورو در برابر دلار، به احتمال زیاد در نتیجه انحلال بزرگ معاملات دلاری “طولانی” که شامل سرمایه گذارانی بود که…

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *